Program de descătușarea puterei adolescenților
Programul reprezinta o mișcare la nivel mondial care încurajează pe adolescenti cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani să lucreze împreună cu părinții și membrii comunității pentru a contribui la bunăstarea vecinatătilor lor și a lumii.
Programul se bazează pe ideea că pentru a ajuta adolescenților să își atingă potențialul maxim, educația trebuie să țină cont atât de dezvoltarea lor intelectuală, cât și de cea spirituală. Deși programul este inspirat din credința Bahá'í, acesta nu este potrivit pentru educația religioasă. Programul ajută să conștientizeze că adolescenții joacă un rol crucial în dezvoltarea comunităților lor.
În aceste grupuri, adolescenții sunt învățați de tinerii numiți "animatori" pentru a-și dezvolta calitățile spirituale, abilitățile intelectuale și capacitatea de a servi societatea.
În fiecare săptămână animatori și adolescenții studiază material.
Cartea spune povestea Musondei, o tânără care tocmai a împlinit 13 ani, şi a verişoarei ei mai mari, Rose, care a venit în vizită pe timpul vacanţei şcolare. Împreună cu fratele Musondei, Godwin şi cu prietenul acestuia, Chishimba, fetele se gândesc la viitorul lor şi discută despre speranţele şi posibilităţile lor. O temă care se regăseşte pe întreg parcursul poveştii este aceea de a face un efort şi de a primi confirmările lui Dumnezeu. Aceasta este doar una dintre multele teme posibile la care tinerii au nevoie să reflecteze pentru a-şi dezvolta o ratiune solidă morală. Cartea cuprinde paisprezece lecţii. Fiecare include o scurtă lectură, urmată de o serie de exerciţii menite să dezvolte înţelegerea şi să sporească abilităţile lingvistice, citatele ce trebuie memorate, cântecele şi întrebările pe marginea cărora se discută sunt răspândite pe parcursul diferitor lecţii.
Este de obicei al doilea text la rând pe care îl studiază adolescenții. Este destinat să consolideze abilitățile de citire și înțelegere de bază și să dezvolte, într-o oarecare măsură, abilitățile asociate cu formularea clară și precisă a ideilor. Există doar zece lecții, fiecare dintre ele constând din lectură și mai multe exerciții. Textul povestește despre Sau Tu, un refugiat în vârstă de doisprezece ani, care se adaptează la viața din noua sa țară. Având dificultăți la începutul poveștii, el ajunge treptat să recunoască unde este sursa adevăratei bucurii. Se speră că cei care studiază textul vor avea ocazia să reflecteze asupra acestui subiect, unul dintre mulți pe care va trebui să îi ia în considerare atunci când se gândesc ce înseamnă să trăiești o viață armonioasă și fructuoasă.
Este primul text dintr-o serie dedicată conceptelor matematice și științifice. Textul explorează discuția unui grup de cinci prieteni care, cu ajutorul părinților a doi tineri, se gândesc la ce înseamnă să ai o minte ordonată, gândindu-se mai întâi la tipuri simple de ordine, de exemplu, la ordinea inerentă sistemului de numere și apoi la tipuri mai complicate, de exemplu, modele care apar în natură. Studiul final oferă o ocazie celor care studiază textul să se gândească la unele dintre puterile minții și la cum pot fi utilizate în beneficiul omenirii.
Manualul este rezultatul experienţei unui grup care a lucrat cu tineri din Africa, dintre care mulţi sunt forţaţi să ia decizii dificile într-o societate distrusă de conflicte civile. De-a lungul a doisprezece lecţii, ni se spune povestea lui Kibomi, care porneşte într-o călătorie în căutarea surorii lui, după ce părinţii au fost împuşcaţi în satul lui natal.
În mod tradiţional, poveştile au fost folosite cu scopul de a transmite concepte morale de la o generaţie la următoarea. Aceasta carte aduce împreună douăzeci de poveşti din câteva culturi diferite, fiecare cu o temă universală. Multe dintre poveşti şi basme sunt binecunoscute şi au fost relatate în diferite moduri. În acest sens, ele aparţin moştenirii comune a umanităţii. Aceste poveşti sunt prezentate într-un fel în care, în timp ce ele predau concepte legate de dezvoltarea morală, introduc şi exerciţii destinate lărgirii vocabularului.
Se presupune că tinerii care o studiază, de regulă în vârstă de 13 sau 14 ani, stăpânesc mecanismele citirii şi scrierii, sunt capabili să citească cu uşurinţă şi au început să dobândească acele calităţi mintale necesare exprimării ideilor cu un anumit nivel de claritate. Cartea are scopul de a întări această fundaţie.
A citi cu o bună înţelegere şi a folosi eficient puterea de exprimare sunt capacităţi pe care fiecare tânără persoană ar trebui să se străduiască să le dezvolte. Mai mult, dacă cineva trăieşte o viaţă prolifică şi fructuoasă într-o lume de o complexitate în continuă creştere, acea persoană trebuie să fie capabilă să traducă idealurile măreţe şi cuvintele nobile în fapte pure. Mai precis, minţilor tinere trebuie să li se dea instrumentele necesare pentru a recunoaşte problemele morale care se află în spatele alegerilor pe care le fac.
În curs de dezvoltare
Cartea se bazează pe experiența unui grup care lucrează cu tineri din China, unde schimbările sociale dramatice au dus la multe situații noi dificile. Cartea povesteşte despre Ling Li care merge să îşi petreacă vacanţa de primăvară în satul bunicilor ei.
Gândirea la numere este concepută ca a treia din mai multe texte dintr-o serie de adolescenți în care vor fi discutate concepte matematice și științifice. Scopul acestui grup de texte este consolidarea obiceiurilor de gândire care ajută tinerilor să adopte o abordare științifică a realității; nu există nici o intenție de a preda știința sau matematica ca atare.
In cele zece lecții cărții se dezvoltă o conversație între un grup de colegi de clasă care trăiesc într-o așezare rurală din Filipine care, cu ajutorul unui profesor, studiază concepte precum exactitate, corespondență, mulțimi, numere iraționale și negative, eficiență, timp. Pe parcursul discuției grupul reflecteaza la aplicația acestor concepte în viața de zi cu zi, explorând sensul dreptății, disciplinei, serviciului și progresului. Pe măsură ce discuțiile lor avansează, grupul ia în considerare câteva modalități de aplicare a acestor concepte în viața de zi cu zi, atât în dimensiunile sale materiale, cât și în cele spirituale.
Conceput ca al patrulea din mai multe texte dintr-o serie de materiale pentru adolescenți în care vor fi luate în considerare concepte matematice și științifice. Povestea începe în Jalpur, un sat imaginar din India, unde Nanda, în vârstă de doisprezece ani, locuiește împreună cu familia. Pe parcursul a unsprezece lecții, ea este asistată de Kalpan, care conduce un centru educațional din apropiere pentru femei, și Ramnik, soțul surorii sale, ecologist, pentru a sistematiza înțelegerea pe care o primește în timp ce observă lumea din jurul ei. Nanda este la vârsta când începe să-și pună întrebarea nu numai despre fizică, ci și despre realitatea socială. În această privință, o ajută să se gândească la schimbările care trebuie să se producă în satul mic pentru a putea atinge prosperitatea durabilă.
În cartea Templul uman, tinerilor li se oferă posibilitatea de a examina profund puterile spiritului uman. Într-o lume în care se acordă atâta atenție existenței fizice, acest text explorează forțele interne care disting omul de toate celelalte creaturi. Aceasta explorare are loc în sala de clasă a profesorului Ian Scott, care studiază cu un grup de studenți câteva concepte legate de limbaj și îi ajută să reflecte, de exemplu, asupra naturii percepției spirituale și a puterii vorbirii umane. Astfel, textele și exercițiile materialului Templu Uman implică tinerii care îl studiază într-o astfel de gândire.
Ca și alte materiale de la Institutul Ruhi, această carte este dedicată dezvoltării abilităților. Mai exact, ea dezvoltă puterea cuvântului. Ca atare, este utilizat în programele de alfabetizare care încearcă să depășească abilitățile simple de citire și scriere. În plus, conținutul textelor ajută la dezvoltarea unei alte abilități: dezvăluirea sensului moral al cuvintelor și acțiunilor. Textele simple sunt date la început, dar treptat devin mai complicate atât în sens, cât și în limbaj.
Scopul este de a ajuta adolescenților să învețe mai multe despre sensul existenței lor ca ființe spirituale legate inextricabil de natura din jurul lor și îi determină să reflecte asupra sensului realității fizice din punct de vedere spiritual și științific. Subiecte ridicate:
- Ce înseamnă să fii om?
- Noblența, cele două naturi ale unei ființe umane,
- libertatea de alegere,
- destinul,
- evoluția
- Spiritul credintei
Materialul are ca scop ajutarea tinerilor să se gândească la relația dintre Dumnezeu și umanitate, în special despre modul în care Manifestarile învață omenirea și o ajută să se dezvolte. În acest context, cartea abordează subiecte precum Revelație consistentă, cunoașterea lui Dumnezeu, legile și învățăturile lui Dumnezeu și dezvoltarea civilizației.
În curs de dezvoltare